מה זה אומר להיות מפיק מוזיקלי? ומה נדרש כדי להפוך למפיק מוזיקלי יוצא דופן?

תוכן עניינים

איך יוצרים מוזיקה? ומה זה מפיק?

המונח “מפיק” התפתח מאוד מן הימים הראשונים של המוזיקה המוקלטת. בזמנו, המפיק היה יותר ״מנהל פרויקט״ , אחראי על איסוף מומחים שונים ביחד (טכנאי הקלטות, טכנאי מיקסים, מעבד, מלחין, נגנים) ולכוון אותם בתהליך של יצירה של סינגל או אלבום.

זה לא אומר שהמפיק לא ידע לעשות כלום. מפיק יכול היה להיות גם מלחין, מעבד, או אפילו טכנאי הקלטות ומיקסים. לעומת זאת, מה שמפיק לא היה עושה בעבר, היה לנגן בכל הכלים, לכתוב את כל התפקידים, לרוץ לחדר הבקרה וללחוץ הקלטה, לעבד לתזמר ולעצב את הסאונד, ואז לעשות מיקס ומאסטר לאלבום, לקבל הצעת מחיר להדפסה של הדיסק ולעשות את הגרפיקה, תוך כדי גיבוש תוכנית קידום לאלבום. היום המצב קצת שונה והמפיק העצמאי יכול ועושה את הכל בעצמו.

היום, זה הפך לנורמה עבור מפיק להיות זה שכותב, מעבד, ממקסס ממסטר עושה עיצוב אתרים תוך כדי שהוא מצייץ את התהליך כולו ומשתף בלייב בפיסבוק. אחת הסיבות לשינוי זה היא התפתחות של טכנולוגיה זולה, שמאפשרת לבעלי ידע נכון ליצור מוזיקה באיכות גבוהה בבית. מה שהביא לפגיעה בתעשיית ההקלטה, שהצטמצמה ממש והקטינה את התמיכה שלה באמנים עד לנקודה שבה הפקות זולות נחוצות.

היום אנחנו חיים בתקופה מופלאה ולכולנו יש את ההזדמנות לעשות מה שאנחנו רוצים, וליצור את במוזיקה שאנחנו רוצים בעצמנו.

מה מפיק מוזיקלי עושה?

בואו נתחיל עם כמה הגדרות. (יש לזכור כי בכל עת שאני מתייחס ל”אמן”, אני מתכוון ללהקה, זמר או זמרת, ראפר, DJ, וכו ‘)

כמה מהתפקידים הפוטנציאלים של מפיק הם:

  • טכנאי סאונד- יושב מאחורי הקונסולה (מיקסר גדול), או מול המחשב, מקליט וממקסס ערוצים
  • מלחין – כותב מוזיקה בשביל האומן
  • מעבד-משתף פעולה עם (או עבור) אומן ליצירת גרסה מוקלטת של היצירה שלהם
  • רמיקסר-לוקח את ערוצי המולטי טרק מההקלטות, ויוצר מהם גרסה חדשה משלו לרוב זה יהיה מיועד למסיבות.
  • מוזיקאי-מבצע את חלקי הנגינה או השירה בטרק המופק
  • מנטור- בפסיביות עוכב אחרי הכיוון של האומן ומציעה לו הצעות
  • מנהל פרויקט-אחראי שהדברים יבוצעו.מוערב בגיוס, אירגון, והובלה של ביצוע החזון למוצר מוגמר
  • מטפל-מבין את הכישרון והחזון של האמן ומוביל אותו בדרך להצלחה

ישנם תפקידים רבים אפשריים, ודרכים רבות ושונות שכולן מובילות לאותו המקום, ליצור יצירה שתספק גם את האמן וגם את המפיק. בין אם אתה כותב, טכנאי מיקסים, ממקם מיקרופונים, יוצא לבלות כל הלילה במועדון עם MCS, או מבצע אוטומציה לsubharmonics מולטי בנד קומפרסור של הסולו חליל, אתה מפיק.

אנו מקווים שגם הקהל יאהב את מה שאנחנו יוצרים, אבל זה לא תמיד המצב. לעתים קרובות, ה״אלבום הבן זונה״ שיצרנו לא מצליח כמו שחשבנו, ואילו ההצלחות שלנו מגיעות בהפתעה גמורה. כדי לזכות בהצלחה מסחרית, יש הטוענים כי עדיף לעשות מוזיקה בתחום שפופולרי כרגע. אמנים עשויים לבקש ממך “לעשות טרק שנשמע כמו הטרק החדש של Skrillex או כריס בראון.” נסו לא להיתפס עם כל הבלגן הזה, מהסיבות הבאות:

  • אתם תמיד תהיו צעד אחד מאחורי מה שבעצם קורה
  • אתם צריכים להיות גאים ולהאמין בכל מה שאתם יוצרים
  • כשאתם בוחרים ללכת לפי האינסטינקטים שלכם, אתם מפתחים את ה signature sound שלכם, סאונד ייחודי משלכם.שאנשים אחר כך יבקשו לחקות 🙂

המציאות היא כזאת, שכמפיקים, אתם צריכים להיות בזה לטווח הערוך.התמדה היא שם המשחק. הסגנון שלכם עשוי להשתנות עם הזמן, אבל הליבה שהיא אתם צריכה להיות מורגשת בכל טרק שתצורו. גלו את הקול הייחודי שלכם. אני יודע שזה נשמע קלישאה, אבל אחת ההנאות הגדולות ביותר של הפקת מוזיקה היא לראות את הקול שלכם מתפתח, מתחזק,והופך לברור ומדיוק יותר לאורך זמן.

איך להיות מפיק מוזיקלי?

תאהב מוזיקה !!! התכונה החשובה ביותר של מפיק מוצלח היא לאהוב מוזיקה. הסקרנות והתשוקה להאזנה של כל סגנון, לחקור, להתנסות עם כל ההיבטים של מוזיקה ייתנו לכם את הכישורים שאתם צריכים, ברצינות אם אתם לא אוהבים מוזיקה,אבל באמת אוהבים מוזיקה חשבו מסלול מחדש. ישנם הרבה דרכים קלות יותר להתפרנס.

תלמדו לנגן בכלי נגינה (או שבע). קחו כמה שיעורים ותשקיעו את הזמן שצריך בתרגול. ידע בנגינה על כלי יהיה בעל ערך רב בתהליך היצירה. כלי נגינה הם אבני היסוד הראשונות של המוזיקה; ככל שתרגישו אתם יותר בנוח, כך ההפקות שלכם יזכו ביותר עומק ועושר. וירטואוזיות היא לא המטרה. נגינה של אקורד פשוט על הגיטרה, לנגן מנגינות מלודיות ואקורדים פשוטים על הפסנתר, ולהתחיל קצת לתופף בתופים. נסו לתפוס בס ולנגן עם חבר. אתם צריכים לקבל תחושה של מה כל אחד מהכלים הללו תורם ליצירה, וגם את הצבע ואופי שהם מוסיפים. ארבעת הכלים האלה היו אבני הבניין של המוזיקה הפופולרית במשך 60 השנים האחרונות. הבנה של איך הם עובדים, תאפשר לכם לתקשר טוב יותר עם הסובבים אתכם.

“מיומנות שמפרידה מפיק בינוני מאחד יוצא דופן היא נגינה בפועל. היכולת של מפיק לתורם באופן משמעותי לסשן הקלטה קשורה ישירות להבנתו של המקצועה והמיומנות “-. אוון וויליאמס

תקשיבו למוזיקה כמה שרק אפשר . האזנה לא צריכה להיות פעילות פסיבית; זה התפקיד שלכם להיות מסוגלים לשאוב מגוון רחב של רעיונות וצבעים של סאונד בתהליך היצירה. כשאתם בסטודיו, תקשיבו לקול בראש שלכם שאומר “נסה להוסיף צ’לו כמו באותה הסימפוניה של היידן,” או “להוסיף קצת מהתוף המזמזם והמוזר ששמעתם במוזיקה של איזה סרט תיעודי על אפריקה.” התוצאה לא תמיד תהיה מה שאתם רוצים, אבל אתם תניעו את התהליך קדימה, למציאת הדרך שלכם והסאונד המושלם שלכם.

  • אל תשאיר שום ז׳אנר בחוץ. לכל ז’אנר מוזיקלי יש משהו ללמד אתכם. אפילו אם זה רק בשביל להבין למה אתם לא אוהבים את זה, וממה אתם רוצים להימנע בהפקות שלכם.
  • תקשיבו לא רק למנגינות וההרמוניות אלא למבנה של השירים. האם הם כתובים בגישה של בית / פזמון / בית, או שהם נמתחים ללא מבנה ברור? לעתים קרובות, למוזיקה שנדמה שמתארכת ללא הפסקה יש איזה שהוא אלמנט מבני שאליו לא שמת לב.
  • תאזינו למיקס של השירים שאתם אוהבים ותנסו להבין, מה אתם מרגישים שבולט במיקס? מה הופך את השיר הזה לבלתי נשכח? נתחו את העיבוד,ובאילו כלי נגינה השתמשו ותראו מה ההשפעה שלהם על המוצר הסופי.
  • תשתפו פעולה ותקיפו את עצמכם באנשים שמוצאים ממכם את הטוב ביותר, שגורמים לכם להשתפר רק מעצם זה שהם נוכחים.מוזיקה זה דבר חברתי בהרבה יותר כיף ליצור ביחד.

תלמדו תוכנת להקלטה ויצירה ותלמדו את תהליך ההקלטה. אני ממליץ לכם ללמוד תוכנה אחת או שתיים ביסודיות, ולא לרפרף בין פלטפורמות מרובות. הפכו את מחשב לכלי הנגינה היצירתי שלכם. אני לרוב מתחיל את הפרויקטים שלי ב-Ableton Live כי זו הפלטפורמה שהכי נח לי להוציא רעיונות מהר ומשאירה אותי רענן ויצירתי.אבל כשאני נדרש לסשן הקלטות של הרכב לייב קיובייס תהיה הבחירה הראשונה שלי. היום רוב התכונות נשמעות נהדר ובאמת שזה כבר עניין אישי וכל אחד ומה שנח לו. רק צריך להבין באיזו מהתכונות אתם מרגישים הכי בנח ומצליחים להוציא בצורה היעילה ביותר את מה שיש לכם בראש למשהו שהעולם יכול לשמוע. תחום נוסף, לעתים קרובות זוכה להתעלמות, הוא הבנת טכניקות אולפן בסיסיות. למדו על זרימת הסאונד, מיקום מיקרופונים, preamps. הרבה יותר קל לעשות מיקס נהדר כאשר הערוצים המקוריים נשמעים טוב.תמשיכו ללמוד תמצאו מנטור שמעורר בכם השראה, קרוא כל מגזין אודיו, תראו סרטונים ביו-טיוב תשאלו שאלות כל אדם שאתם חושבים שיכול לעזור לכם,חפשו קבוצות בפייסבוק שאלו את דוקטור גוגל.

תלמדו, תלמדו, תלמדו!

Share :

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *